Jaké jsou činnosti před prodejem nemovitosti, v průběhu hledání kupujícího a po jejím úspěšném prodeji?

Začínáme přípravou základních podkladů:

  • nabývací titul (kupní, darovací či jiná smlouva)
  • evidenční list, doklady o platbách za energií
  • revize, kolaudační rozhodnutí, další podklady.

Klíčový moment, stanovení prodejní ceny

Příliš vysoká cena odradí kupující, naopak cena nízká není ve vašem zájmu. Taktéž názor „začnu vysoko, zlevnit jde vždycky“ vás může připravit o řadu potencionálních kupujících. Vstoupit s nemovitostí na trh a udělat ten správný dojem lze jen jednou. Stanovíme prodejní cenu a strategii prodeje tak, aby odpovídala podmínkám na trhu a zároveň vašim představám.

Příprava nemovitosti k prodeji

Samozřejmě záleží na tom, o jakou nemovitost se jedná a zdali je volná nebo je v užívání. Každopádně je potřeba prodej a inzerci stavět na kvalitních fotografiích a ukázat nemovitost zájemci v tom nejlepším světle. Z nemovitosti doporučujeme odstranit přebytečné věci, které snižují její atraktivitu a celkově ji uklidit. Určitě budeme řešit i otázku, jestli je možné nemovitost ještě nějak vylepšit, třeba i drobnými doplňky. Někdy postačí jen trochu vzdušnější uspořádání obýváku, které dokáže ovlivnit dojem při prohlídkách nemovitosti.

Pořídíme kvalitní fotografie, půdorys či 3D půdorys, videoprohlídku

Pěkné fotky širokoúhlým objektivem se zaměřením na útulnost a dostatek světla jsou základem. Nezapomínáme na celkovou živost obrázků, fotíme přeci byt nebo dům a ty jsou o životě! Fotografie nestačí? Pak nastupuje videoprohlídka nebo u rozsáhlejších objektů doporučujeme i 3d vizualizace. Pěkně udělané video zvýší atraktivitu i návštěvnost inzerátu. Přitáhne i takové kupující, kteří by třeba díky menší představivosti zůstali neosloveni. Půdorys s rozměry pro ty, při něž je důležitý každý centimetr, může vhodně doplnit celkovou prezentaci.

Inzerujeme, nabízíme, prodáváme nemovitost

Plachta, či podobná upoutávka na nemovitosti, je základem (samozřejmě, že v určitých případech respektujeme požadované soukromí). Následuje inzerce na serverech s nejvyšší návštěvností: S reality, reality Idnes a další jsou samozřejmostí. Samotná inzerce na realitních serverech nestačí, chceme-li uspět, musíme dále prodávat – počínaje oslovením sousedů (třeba i v celé ulice), využitím databáze potenciálních zájemců nejen naší pobočky, ale celé realitní sítě České Společnosti Realitní až po kampaně na sociálních sítích – je to náročný proces, ale bez toho to dnes nejde a nikdy nevíte, odkud přijde ten správný kupující.

Vybereme kupujícího

I prohlídky mají svá pravidla. My respektujeme vaše přání a pokud cena není jediným kritériem, obstaráme vám takového kupujícího, kterého požadujete.

Dokončíme administrativu

Jak správně provázat všechny kroky, propojit financování kupujícího s vašimi požadavky a nic neopomenout? S advokátem na vaší straně a úschovou finančních prostředků máme všechny kroky pod kontrolou a pracujeme pro vás, dokud není celá záležitost úspěšně dokončena.

Nezapomeneme na nic ani po prodeji

Smlouva je vložena na katastru nemovitostí, připravujeme pro vás předávací protokol. Po ukončení prodeje jsme vám rádcem při odhlášení energie, ukončení pojistných smluv či poskytování internetu. Nezapomeňte učinit též odhlášku k dani z nemovitosti. Spadá – li váš prodej do kategorie zdanitelných příjmů, neopomeňte dát podklady ke zdanění vaši účetní.

Na viděnou při prodeji vaší nemovitosti se těší Aleš.


Ing. Aleš Žaitlík, ředitel pobočky Šumperk